اکسترودر تک مارپیچ

پلیمر به داخل گلو ورودی اکسترودر توسط قیف موجود وارد شده و با حرکت چرخشی آن به داخل مارپیچ انتقال داده می شود. آن را به صورت جامد فشرده می کنند، که با مالش آن در تماس با سطح سیلندر گرم و در نهایت ذوب شود. پلیمر مذاب توسط خم های مارپیچ از سطح سیلندر جمع شده و به سمت انتهای اکسترودر انتقال می یابد.

در انتهای مارپیچ پیچ، پلیمر کاملا ذوب شده است. مواد مذاب با چرخش مارپیچ پیچ مخلوط می شود، که فشار کافی را برای فشار دادن مذاب از طریق قالب به مرحله بعدی منتقل می کند. هر چه کیفیت ماده مذاب بالاتر باشد محصول تولیدی با کیفیت تر تولید می شود. شرایط اکستروژن بر رفتار تبلور و وزن مولکولی پلیمر در شکل محصول نهایی آن تأثیر می گذارد. پس باید در مرحله ذوب فرآیند ذوب را در نظر گرفت تا به خوبی انجام شود و از مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آورد.

اکسترودرهای (گرانول) تک ماردون

دستگاه اکسترودر تک ماردون از یک سیلندر استوانه ای تو خالی مجهز به المنت های خارجی تشکیل شده است. سطح سیلندر داخلی با آستر فلزی سخت پوشانده شده است تا میزان سایش لوله را محدود کند، طول عمر آن را بالاتر ببرد و می توان یک سطح سایش سخت آلیاژی سازگار را به پروازهای پیچ اضافه کند. یک پیچ با هندسه مشخصات فیزیکی خاص به مواد مورد تولید، که توسط پلیمر و شرایط حرارتی مطلوب مذاب تعیین می شود، در این سیلندر قرار می گیرد که به آن ماردون نیز می گویند. بنابراین گرانول ها یا همان اکسترودرهای تک مارپیچ بسته به نوع پلیمر مورد مذاب مشخصات فنی متفاوتی را دارند و همچنین سختی کاری و انتخاب جنس این سیلندر و مارپیچ ها بسته به مواد مورد مذاب متفاوت خواهد بود.

طرح مارپیچ پیچ انتخاب شده (قلب اکسترودر) عملکرد نهایی سیستم اکستروژن را تعیین می کند و از آن به عنوان قلب دستگاه اکسترودر می توان یاد کرد. مارپیچ توسط یک موتور الکتریکی از طریق یک گیربکس دنده ای به اندازه سرعت و توان مورد نیاز آن هدایت می شود.

مارپیچ از مکانیزم ذوب در اکسترودر برای افزایش کارایی بهره می برد تا بهترین عملکرد خود را در فرایند اکستروژن ایفا کند. بیشتر انرژی مورد نیاز برای ذوب شدن پلیمر توسط موتور تأمین می شود، دمای توسط المنت های برقی که اغلب حاوی کانال هایی برای خنک سازی آب هستند، حفظ می شود.

دستگاه های اکسترودر تک مارپیج ماشین سازی کارن با کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی ساخته می شوند. این دستگاه ها مناسب برای تولید مواد های PVC، PE، PP و سایر مواد های پلیمری مناسب می باشند. از مزیت های بارز این دستگاه می توان به دانه بندی فوق العاده منظم و با کیفیت، میکس کامل بدون تغییر رنگ مواد، مصرف انرژی پایین و تولید بالا، استهلاک پایین و قابلیت تولید محصولات در رده کیفی صادراتی اشاره نمود.

جدول فنی

جدول فنی اکسترودر تک مارپیچ ماشین سازی کارن

گالری تصاویر

اکسترودر تک مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر تک مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر تک مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر تک مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر تک مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر تک مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر تک مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر تک مارپیچ ماشین سازی کارن