اکسترودر دو مارپیچ

اکسترودرهای دو ماردون از دو پیچ درهم و برهم چرخان تشکیل شده اند که بر روی شاخه های پیچ خورده در یک سیلندر بسته قرار گرفته اند. با توجه به طیف گسترده ای از طرح های مارپیچ ها و سیلندر ها، پروفیل های مختلف مارپیچ و توابع فرآیند را می توان با توجه به نیاز فرآیند تنظیم کرد. از این رو در یک اکسترودر دو ماردون قابلیت پخت، فشرده سازی، مخلوط کردن، برش، گرمایش، خنک سازی، پمپاژ، شکل دادن و … متفاوت خواهد بود. مزیت عمده اکسترودرهای دو ماردون موافق گرد قابلیت اختلا و کامپاند سازی بالای آن هاست که می توان طیف گسترده ای از مواد پلیمری را با این اکسترودر ها (گرانول ها) تولید کرد.

در فرآیند اکستروژن دو ماردون، مواد اولیه ممکن است جامد (پودر، گرانول، آرد)، مایعات، دوغ اب و احتمالاً گاز ها باشند. محصولات اکسترود شده می تواند از ترکیبات پلاستیکی، پلیمرهای اصلاح شده شیمیایی و غیره باشند.

مزایای دستگاه اکسترودر دو ماردون

اکستروژن دو ماردون با گذشت زمان در چندین صنعت به مرجع و اصول اصلی پخت و مخلوط سازی مواد پلیمری تبدیل شده است زیرا مزایای بیشماری نسبت به اکستروژن تک ماردون دارد که در ادامه به برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

  • سازگاری بیشتر در تولید و کنترل کیفیت محصول
  • افزایش بهره وری به دلیل پردازش مداوم، راه اندازی سریعتر و خاموش شدن برای تغییرات محصول، تغییر سریع و اتوماسیون پیشرفته
  • انعطاف پذیری بیشتر، با قابلیت پردازش طیف گسترده ای از مواد اولیه
  • صرفه جویی در مصرف انرژی و آب
  • ساده و آسان بودن آن ها برای تعمیرات و نگهداری

مقایسه اکسترودرهای (گرانول ها) دو ماردون موافق گرد با اکسترودرهای (گرانول ها) تک ماردون:

قابلیت همزنی یا اختلاط قابل توجه، به دلیل نفوذ پذیری ماردون ها یا پیچ ها و تنوع گسترده ای در طراحی پیچ های خاص (مانند عناصر پیچ معکوس، عناصر مخلوط کردن چرخ دنده و غیره) که اجازه می دهد میزان اختلاط به طور دقیق تنظیم شود. بنابراین منجر به کنترل درجه اختلاط از نظر شدت اختلاط و کیفیت اختلاط می شود. برعکس، قابلیت اختلاط اکسترودرهای تک ماردون بسیار محدود است، و هرگونه محدودیت جریان برای افزایش مخلوط کردن از طریق طرح های خاص ماردون منجر به فشار در عملکرد اکسترودر (گرانول) می شود.

سطح بالایی از انعطاف پذیری فرآیند، به دلیل استقلال و سرعت ماردون و توانایی مدیریت چندین عملکرد پردازشی به صورت سری (مانند ذوب کردن، مخلوط کردن، پخت و پز، تخلیه، خنک سازی و غیره). برعکس عملکرد پیچ اکسترودرهای تک ماردون و سرعت پیچ وابسته هستند و طرح های ماردون با چندین عملکرد پردازشی به صورت سری محدود می شوند.

کنترل بهتر پارامترهای فرآیند، عبارتند از: توزیع باریکتر زمان اقامت، پراکندگی پایین تر نرخ برش و کرنش، انتقال گرمای همرفت بالاتر، کنترل دقیق مشخصات دما که منجر به کنترل بسیار بهتر زمان برش در اکسترودر می شود، دامنه بسیار بیشتری از ورودی انرژی مکانیکی و بنابراین سازگاری بیشتر در رابطه با تبدیل مواد و کیفیت محصول می شود.

بهره وری بالاتر از فرآیند، به دلیل عملکرد پمپاژ مثبت پیچ ها، یاعث جبران سرعت سایش پیچ با کمک به سرعت پیچ (با عملکرد اکسترودرهای تک پیچ، با افزایش سایش پیچ، به طور قابل توجهی کاهش می یابد)، خرابی کمتر.

با توجه به توضبحات گفته شده شما می توانید بهترین انتخاب خود را برای خرید یک دستگاه اکسترودر (گرانول) داشته باشید، به این منظور برای اطلاعات بیشتر در مورد کارایی، قیمت و مشاوره از کارشناسان شرکت ماشین سازی کارن با ما تماس حاصل نمایید.

جدول فنی

جدول فنی اکسترودر دو مارپیچ ماشین سازی کارن

گالری تصاویر

اکسترودر دو مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر دو مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر دو مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر دو مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر دو مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر دو مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر دو مارپیچ ماشین سازی کارن
اکسترودر دو مارپیچ ماشین سازی کارن